Select Page

CokeTV

CokeTV

En hyldest til dem, der gi’r lidt ekstra

Hvordan kan et brand som Coca-Cola generobre Teens, så de igen vælger at drikke Coca-Cola? Udfordringen for Ogilvy blev således at skabe ny relevans for Coca-Cola blandt Teens og møde dem på deres kanaler med content, der matcher deres smag, deres liv og deres drømme.

Et marked med udfordringer

Markedet for soft drinks er større end nogensinde, og selvom Coca-Cola er et veletableret brand, har virksomheden haft svært ved at ramme den unge målgruppe. Teens elsker at være unikke og prøve nye ting af. Nye brands bliver valgt til og skaber nye drikkevaner, herunder særligt hang til energidrikke, på bekostningen af Coca-Cola.

Unik målgruppe på sociale medier

Teens foretrækker sociale medier frem for traditionelle kanaler og har især et tæt forhold til YouTube, Instagram og Snapchat, hvor de engagerer sig, følger og søger information baseret på deres interesser. Som teen lever man i en verden af potentiale og uendelige muligheder. Det skaber værdi og glæde, når vi udfører vores drømme og mål og særligt i fælleskab med andre. Men for at realisere livets mange muligheder, må man begynde at omfavne og handle på dem. Vi er ofte gode til at italesætte vores drømme, men i mange tilfælde bliver vores ønsker i drømmen og derfor ikke en udlevet realitet.

Aktivér publikummet

Ved at lade brugerne være medskabere af indholdet, som tog udgangspunkt i en større contentplan for hele året og på tværs af kanaler, har CokeTV med 60 episoder på ca. 1 år, sprunget rammerne for alle mål for engagement og aktivering i målgruppen. Ved at udvikle et koncept, hvor Coca-Cola faciliterede budskabet om at udleve sine drømme og dele dem med ens omgangskreds, formåede Coca-Cola at få taletid hos målgruppen. Dette kunne kun lykkes fordi Ogilvy fik det til at handle om dem og ikke om Coca-Cola. I kampagneperioden nåede CokeTV ikke blot alle målsætningerne for engagement og aktivering. De overgik det på alle parametere

Abonnenter på kanalen

%

Positive sentiment

Millioner views

Make Brands Matter

Sådan lød det fra vores grundlægger David Ogilvy i 1948. Nu, 70 år efter er vi en del af et netværk, der omfatter 132 kontorer i 83 lande, som alle kæmper for én og samme vision: at skabe stærkere brands i en digital og kompleks verden fyldt med støjende budskaber, og med en fast tro på at effektivitet bygger på en stærk strategi, skarpe indsigter og kreativ innovation.

Ogilvy Danmark A/S

Toldbodsgade 55B
DK-1253 København K

Pia Tandrup

Adm. Direktør og Landechef
+45 40 38 33 55
pia.tandrup@ogilvy.com

Will Rust

Executive Creative Director
+45 31 64 55 05
will.rust@ogilvy.com

Murat Zubcevic

Director, Health & Wellness, BtB
+45 31 67 20 44
murat.zubcevic@ogilvy.com

Ogilvy Danmark A/S, Toldbodgade 55 B DK-1253 København K

Tilmeld dig Ogilvy Newsletter