Select Page

Royal Canin

 

Royal Canin

Ambitiøs Omnichannel for Royal Canin

I sommeren 2018 er Royal Canin gået i luften med en ny storstilet kampagne skarpt fokuseret på at øge kendskabet til killingemad i Norden. Kampagnen er det første skridt i realiseringen af en større omnichannel-vision om at binde Royal Canin, hunde- og katteejere, kenneler og dyrlæger sammen i et gensidigt værdiskabende økosystem båret af indhold og data — en transformation, som Ogilvy gør til virkelighed. Men i første omgang er det relationen mellem Royal Canin og forbrugerne, der skal styrkes. Og her spiller tre nuttede kattekillinger en hovedrolle.

Fra supermarked til dyrehandlere og dyrlæge

Målgruppen for kampagnen er de mange nordiske killingeejere, som ikke er opmærksomme på at købe foder specielt til kattekillinger, men i stedet kommer til at købe et foder til voksne katte, når det lille nye familiemedlem flytter ind. Royal Canin ønsker at ændre denne adfærd med budskaber om de særlige ernæringsbehov en kattekilling har — i forhold til en voksen kat. Målet er at skabe mere trafik til dyrehandlere og dyrlæger, som sælger og vejleder om Royal Canins specialiserede foder til kattekillinger.

Rejsen fra killing til kat

At gøre nye killingeejere opmærksom på killingens meget specifikke ernæringsbehov er naturligvis ikke noget, man opnår fra den ene dag til den anden. Derfor har vi lavet en 5 måneders webserie i 5 afsnit, hvor vi følger 3 kattekillinger, fra de flytter fra deres mor, og til de er næsten voksne. Serien med titlen ’Rejsen fra killing til kat’ er baseret på, at en kattekilling gennemgår samme udvikling på 5 måneder, som et menneske gennemgår på 10-12 år.

Et integreret digitalt økosystem

Der udkommer et afsnit en gang om måneden i 5 måneder, og hver episode suppleres af 3 vejledningsfilm, hvor optagelser af kattekillingerne Andy, Anton og My bruges til give gode råd om adfærd og de forholdsregler, man som ejer skal tage. Kampagnen indeholder, ud over sociale medier, et kampagnesite med webisodes, artikler, guide om katteracer og oversigt over foderprodukter til killinger. Og selvom der er særligt fokus på killingedelen, er der også lavet et spor om hundehvalpe. Alt sammen er bundet sammen i et omfattende digitalt økosystem, der sikrer, at nye killingeejere guides igennem hele deres beslutningsproces frem mod købet og anbefalinger af Royal Canins produkter.

Make Brands Matter

Sådan lød det fra vores grundlægger David Ogilvy i 1948. Nu, 70 år efter er vi en del af et netværk, der omfatter 132 kontorer i 83 lande, som alle kæmper for én og samme vision: at skabe stærkere brands i en digital og kompleks verden fyldt med støjende budskaber, og med en fast tro på at effektivitet bygger på en stærk strategi, skarpe indsigter og kreativ innovation.

Ogilvy Danmark A/S

Toldbodsgade 55B
DK-1253 København K

Pia Tandrup

Adm. Direktør og Landechef
+45 40 38 33 55
pia.tandrup@ogilvy.com

Will Rust

Executive Creative Director
+45 31 64 55 05
will.rust@ogilvy.com

Murat Zubcevic

Director, Health & Wellness, BtB
+45 31 67 20 44
murat.zubcevic@ogilvy.com

Ogilvy Danmark A/S, Toldbodgade 55 B DK-1253 København K

Tilmeld dig Ogilvy Newsletter